Õpetajate võrgustikutöö uudiskirja erinumbris ilmus KLÕPSist artikkel, mida saab lugeda siit: http://www.ekk.edu.ee/122551
Väljasõit Tartusse
KLÕPSI sildiga varustatud buss väljub reedel 30.03 Tartusse Mere puiesteelt Vene Kultuurikeskuse juurest parklast kell 6:30 ja Sikupilli Keskuse juurest 6:45. Olge aegsasti kohal!
Täienduskoolituse iseseisv töö
Meetme „Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine“ alameede „Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikele õppekavadele vastav üldharidus“
1.1.7.6 Pedagoogide täienduskoolitus
TÄIENDUSKOOLITUSE iseseisev töö
Tähtaeg: 15. august 2012
KUULMISPUUDEGA LASTE ÕPETAJATE TÄIENDUSKOOLITUSE RAAMES TEOSTATAVA ISESEISVA TÖÖ JUHEND
TÖÖ EESMÄRK:
- · luua alus kuulmispuudega lastele ja nende õpetajatele suunitletud eestikeelsete õppematerjalide koostamiseks, kogumiseks ja levitamiseks erialaspetsialistide hulgas, et seeläbi parendada erialasele infole ligipääsu ning leevendada mõningaid praktilisi õppematerjalide vähesusest tulenevaid raskusi igapäevases õppetöös;
- · suunata õpetajaid juurdlema spetsiaalsete kuulmispuudega lastele suunitletud õppematerjalide vajalikkuse ja sobilikkuse üle lähtuvalt antud koolituse ja isikliku kogemuse raames saadud teadmistest;
- · pakkuda võimalust oma teadmiste rakendamiseks ühe niisuguse praktilise õppematerjali koostamise näol, mida annaks kasutada ka teistel kuulmispuudega laste õpetajatel nii enesetäiendamiseks kui õppetöö läbiviimiseks.
TÖÖ NÕUDED JA MAHT: Koolituse raames teostatava iseseisva töö mahuks on arvestuslikult 18 h. Kõigil koolitusel osalejatel tuleb koostada üks kuulmispuudega lastele ja/või õpetajatele suunitletud õppematerjal järgmisest valikust:
1) õppematerjal kuulmispuudega lastele
Tegemist võib olla nii esemelisel, kirjalikul kui interaktiivsel kujul esitatud materjaliga, näiteks: temaatiline harjutuste või tekstide kogumik; uue teema käsitlemise näidis/juhendmaterjal (koos selgitustega, mida ja kuidas kasutada); tavakooli õpikute/töövihikute põhjal kohandatud õppematerjal; adapteeritud ilukirjanduslike tekstide kogumik; temaatiline näitmaterjali komplekt jms. NB! Õppematerjalile peab olema lisatud ~3-5lk. (A4, Times New Roman 12, 1,5 reavahe) selgitav tekst õppematerjali koostamise ülesehituse, põhimõtete, sihtrühma, kasutusvõimaluste ja eesmärgi tutvustusega ning ülevaatega sellest, mida ja kuidas on arvestatud antud materjali koostades konkreetselt kuulmispuudest tulenevate iseärasustega seoses. Paberkandjal esitatud töö orienteeruv maht ei tohiks jääda alla 15lk.
2) kokkuvõte mõnest enda poolt teostatud temaatilisest uurimusest
Töö ligikaudne maht 10 lk. (A4, Times New Roman 12, 1,5 reavahe).
3) kuulmispuuet käsitleva teema refereering võõrkeelse kirjanduse põhjal
Tegemist võib olla mistahes kuulmispuudega seonduva ainevaldkonna käsitlemisega nii artiklite, raamatute kui uurimuste põhjal. Töö peab sisaldama korrektseid viiteid algallikatele ning kirjanduse loetelu, kasutatud peab olema vähemalt kolme erinevat algallikat. Töö mahuks on ~10 lk. (A4, Times New Roman 12, 1,5 reavahe).
4) Koolituse raames läbiviidud loengu(te) täistekstilised materjalid
(mõeldud ainult käesoleva koolituse raames loenguid või seminare läbiviinud lektoritele). Töö mahuks ~10 lk. (A4, Times New Roman 12, 1,5 reavahe).
TÖÖ ESITAMISE TÄHTAEG: 15.08.2012. Esemelised materjalid tuua Tallinna Heleni Kooli (aadressile Ehte 7), kirjalikud ja interaktiivsed materjalid saata elektroonselt e-posti aadressile: piret.pollu@gmail.com
Iseseisva töö nõuetelevastav sooritamine on üheks eelduseks koolitustunnistuse saamisel. Nõuetele vastavad tööd avaldatakse hiljem Kuulmispuudega Laste Õpetajate Seltsi kodulehel, nõuetele mittevastavad tööd loetakse mittesooritatuks, kuid vajadusel antakse võimalus töö täiendamiseks.