05.-06.01.2012 täienduskoolituse I moodul

Meetme „Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine“ alameede „Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikele õppekavadele vastav üldharidus“
1.1.7.6 Pedagoogide täienduskoolitus

TÄIENDUSKOOLITUSE I moodul

Aeg: 05.-06. jaanuar 2012

Koht: Tallinna Heleni Kool, Ehte 7, Tallinn

Sihtrühm: Kuulmispuudega laste õpetajad erikoolidest, tavakoolides käivate kuulmislangusega ja kuulmisimplantaadiga laste õpetajad, kuulmispuudega laste alushariduse spetsialistid, pedagoogid lasteaedade erirühmadest, logopeedid jt seotud spetsialistid üle Eesti

Koolituse keel: eesti keel, eesti viipekeel


Koolituspäevade kava:

05. jaanuar 2012

9.30 – 10.00 Tervituskohv

10.00 – 10.15 Sissejuhatus, õpetajate täienduskoolituse kursuse tutvustus, Raili Loit, vastutav koolitaja; Piret Põllu, projektijuht

10.15 – 12.30 Kuulmine, kuulmislanguse kompenseerimine – mida teame õpetades kuulmispuudega lapsi XXI sajandil, Mari Reilson TÜ Haridusteaduskonna eripedagoogika osakonna assistent,
Kuulmislangusega laps peres – erinevad peremudelid; kuulmislangus peres arengut mõjutava tegurina, Mari Reilson

12.30 – 13.00 Lõuna

13.00 – 14.30 Kurtus, kurtide kogukond ja kultuur – Regina Paabo, Viipekeeletõlkide OÜ
Loengus antakse ülevaade kurtuse olemusest, kurtide kogukonnast kui keelelis-kultuurilisest vähemusgrupist ning kurtusest tulenevale käitumise ja suhtlemise eripärale

14.30 – 14.45 Kohvipaus

14.45 – 16.15 Eesti viipekeele olemus ja eripära – Regina Paabo, Viipekeeletõlkide OÜ
Loengus antakse ülevaade viipelingvistika arengust, kirjeldatakse eesti viipekeele ja viipekeele eri vorme ning viibete kasutamist toetava abivahendina suhtlemisel

06. jaanuar 2012

8.30 – 9.00 Tervituskohv

9.00 – 10.30 Viipekeele tõlgi kasutamine õppetöös – Liivi Hollman, Viipekeeletõlkide OÜ
Antakse ülevaade viipekeeletõlgi rollist ja tööülesannetest õppesituatsioonis ning juhised, kuidas edukalt suhelda kurdiga viipekeeletõlgi vahendusel

10.30 – 10.45 Kohvipaus

10.45 – 13.00 Kurdi lapse arengu ja taju iseärasused, kurdi lapse mäng, Viivi Neare, Tallinna Pedagoogiline Seminar

13.00 – 13.30 Lõuna

13.30 – 15.45 Praktiline keelekursus kuulmispuudega laste õpetajatele – Liivi Hollman, Ulvi Saks, Viipekeeletõlkide OÜ
Praktiline keelekursus, kus õpetatakse tajuma visuaalset maailma ning seda väljendama mitteverbaalselt. Harjutatakse viibete tuletamist ja igapäevaelu puudutavate viibete kasutamist.

 

NB! Iga projektis osaleja saab õppematerjalidega mapi.
Kaugemalt tulijaile vajadusel ööbimiskoht 05.-06.01. Tallinna Heleni Kooli õpilaskodus.

NB! Teadmiseks koolitusel osalejale – tulemas täienduskoolituse jätkumoodulid:

Märts 2012 : õppereis Tartusse Hiie Kooli, seminar
Aprill 2012 : õppereis Tallinna Heleni Kooli, seminar

Juuni 2012 : II moodul – 2 koolituspäeva (teemad: erinevad kommunikatsioonimeetodid, esimese ja teise keele omandamine kuulmispuudega õpilastel; õppimise / õpetamise üldised iseärasused; töö sõnavara ja tekstiga / tekstide lihtsustamine; õppematerjalide vormistamine; kurtide keelekasutus tunnis; inglise keele omandamine; matemaatika omandamine; matemaatika erimetoodika, töö tekstülesannetega jms)

August 2012 : III moodul – 2 koolituspäeva ( teemad: logopeedilisest tööst kuulmispuudega lastega; uuringud, kuulmispuudega lastele mõeldud baasvõimete uuringu tutvustus; hääl ja selle kasutamine, hääl kui töövahend; toimetulek stressiga, aja planeerimine; koduste tööde ülevaatus, praktilised nõuanded spetsialistidelt, arutelu jms)
Projekti läbiviijal on õigus muuta koolituspäevade kava ja ettekannete järjekorda.

Rubriigid: Määratlemata. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.